ExpressionEngine forums
Welkom Gast Inloggen Registreer Ledenlijst
Uitgebreid zoeken
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onthouden? Wachtwoord vergeten?
U bent hier: Home  >  Spelling, grammatica en wat dies meer zij  >  Spelling  >  Thread

Groot Dictee 2011

DieDjee
Gepost: 14 december 2011 22:40  
Junior lid
RankRank
Aantal reacties 40
Lid sinds september 2011

Ik vond het geen moeilijk dictee. Mogelijk was het grootste knelpunt jip-en-janneketaal. Gemiddeld werden er slechts dertien fouten gemaakt. Ik denk dar ‘t het makkelijkste dictee tot nu toe was.

Diep gegrond zijn twee woorden. Gedachtegoed werd verkeerd uitgelegd! Velen schreven seks met een x. Nooit ofte nimmer, ofte is een apart woord. Het is oedipuscomplex, kleine letter, aan elkaar. Ik had een streepje gezet. Eega is met dubbel-e. Wel eens zijn twee woorden. Ten huidigen dagen, moet je wel precies weten. Grapje van Grunberg was de natiestaat. Weinig bijzonderheden verder en instinkers.

De twee winnaars hadden beiden vier fouten, een Nederlandse vrouw en een Vlaamse nieuwslezer.

Hier een link naar het hele dictee: http://grootdictee.ntr.nl/page/dicteetekst?jaar=2011

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 15 december 2011 16:44   [ # 1 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 581
Lid sinds september 2011
DieDjee - 14 december 2011 10:40 PM

Ik vond het geen moeilijk dictee. Mogelijk was het grootste knelpunt jip-en-janneketaal. Gemiddeld werden er slechts dertien fouten gemaakt. Ik denk dar ‘t het makkelijkste dictee tot nu toe was.

Diep gegrond zijn twee woorden. Gedachtegoed werd verkeerd uitgelegd! Velen schreven seks met een x. Nooit ofte nimmer, ofte is een apart woord. Het is oedipuscomplex, kleine letter, aan elkaar. Ik had een streepje gezet. Eega is met dubbel-e. Wel eens zijn twee woorden. Ten huidigen dagen, moet je wel precies weten. Grapje van Grunberg was de natiestaat. Weinig bijzonderheden verder en instinkers.

De twee winnaars hadden beiden vier fouten, een Nederlandse vrouw en een Vlaamse nieuwslezer.

Hier een link naar het hele dictee: http://grootdictee.ntr.nl/page/dicteetekst?jaar=2011

Zozo. Jaja. Nu weer verder met ons leven.

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 01 november 2012 22:05   [ # 2 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 871
Lid sinds september 2012

Er is inderdaad verbetering merkbaar. Tot enkele jaren geleden moest je meer Frans kennen dan Nederlands, vanwege het aan elkaar rijgen van de afgrijselijkste, vergezochte leenwoorden. Dat heeft met Onze Taal niet veel uitstaans meer, eerder met bekakkerij ervan.
Het groot Nederfrengels dictee dan maar?
Bende knoeiers !!!

Handtekening 

Struikelen doe ik zeker !!!

Bekijk profiel

‹‹ Spellingsoverpeinzing      Wel of niet verbinden met een s? ››
Forumstatistieken
Het hoogste aantal bezoekers was 1468, op 14 november 2012 19:03
Totaal aantal geregistreerde leden 2326
Totaal aantal topics: 366
Totaal aantal reacties: 1795
Totaal aantal reacties: 2161
Totaal aantal aangemelde gebruikers: 0