ExpressionEngine forums
Welkom Gast Inloggen Registreer Ledenlijst
Uitgebreid zoeken
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Onthouden? Wachtwoord vergeten?
U bent hier: Home  >  Spelling, grammatica en wat dies meer zij  >  Grammatica  >  Thread

Hoe maak je een perfectum in zinnen met meer dan een verbum

SCS-Holland
Gepost: 30 mei 2012 15:21  
Beginner
Rank
Aantal reacties 2
Lid sinds mei 2012

Hallo,

Ik zou graag willen weten :Hoe maak je een perfectum in zinnen met meer dan een verbum.

Bijv: De bewoners van het huis hebben dat de politie laten weten.

Het echtpaar heeft zelf nooit kinderen kunnen krijgen.
Anwoord

.................../..........................+.........................+.........................

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 31 mei 2012 07:49   [ # 1 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 574
Lid sinds september 2011
SCS-Holland - 30 mei 2012 03:21 PM

Ik zou graag willen weten :Hoe maak je een perfectum in zinnen met meer dan een verbum.

Euh… jouw voorbeelden zíjn toch zinnen in de voltooid tegenwoordige tijd met met meer dan 1 werkwoord? Vraag je naar de bekende weg of wil je nog iets anders weten?

Bekijk profiel

SCS-Holland
Gepost: 31 mei 2012 11:09   [ # 2 ]  
Beginner
Rank
Aantal reacties 2
Lid sinds mei 2012

Ja, klopt v.t.t . Het is namelijk zo dat ik een boek heb van ,,Op naar de eindstreep,, en daar deze vraag in stond: Hoe maak je een perfectum in zinnen met meer dan een verbum.
Nu weet ik niet zeker of het bij de eerste 2 HEBBEN / ZIJN (hulpwerkwoord) en dan ....?........+ infinitief moet zijn.

wat denk jij?

.................../..........................+.........................+.........................

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 31 mei 2012 23:19   [ # 3 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 574
Lid sinds september 2011
SCS-Holland - 31 mei 2012 11:09 AM

Ja, klopt v.t.t . Het is namelijk zo dat ik een boek heb van ,,Op naar de eindstreep,, en daar deze vraag in stond: Hoe maak je een perfectum in zinnen met meer dan een verbum.
Nu weet ik niet zeker of het bij de eerste 2 HEBBEN / ZIJN (hulpwerkwoord) en dan ....?........+ infinitief moet zijn.

De bewoners van het huis hebben dat de politie laten weten.

Deze beide zinnen zijn korrekt.

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 10 februari 2013 16:38   [ # 4 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 840
Lid sinds september 2012

Hallo,

Anwoord

Kan je de vraag nog eens in gewoon Nederlands herhalen? Ik ben namelijk geen Latijnist.

Bovendien:

De grond van al dat gezwets is de ziekelijke neiging van Hollanders, anderen te willen overtroeven met een grote bek en zo vreemd mogelijk klinkende woorden.

Door hun gebrekkige kennis van andere talen braken ze de belachelijkste dingen uit en doen daarbij alsof ze het ernstig menen. In Vlaanderen lacht men er zich een breuk mee.
Denk maar aan de kerel die hier afkwam met newby en meende dat het Engels is.

Handtekening 

Struikelen doe ik zeker !!!

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 10 februari 2013 16:45   [ # 5 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 574
Lid sinds september 2011
IDicoon ipv gravatar - 10 februari 2013 04:38 PM

Hallo,

Anwoord

Kan je de vraag nog eens in gewoon Nederlands herhalen? ...

Het is een vraag van driekwartjaar geleden die al beantwoord is en die jouw pet te boven gaat. Je wil alleen maar je standaard scheldriedeltje zo vaak mogelijk plaatsen. Wat een minkukel.

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 10 februari 2013 19:15   [ # 6 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 840
Lid sinds september 2012

Het is een vraag van driekwartjaar geleden die al beantwoord is en die jouw pet te boven gaat. Je wil alleen maar je standaard scheldriedeltje zo vaak mogelijk plaatsen. Wat een minkukel.

Dat is niet denkramig en bovendien bemoei jij je met andermans zaken. Mijn vraag is aan de oorspronkelijke vraagsteller gericht, dus hou je er buiten. Taalverneuker!

Zoals ik het niet nodig vind om mijn taal op te smukken met gestolen woorden, wens ik ook mijn hoofd niet zogenaamd te verfraaien met petten of andere rommel. Ik hou nogal van eigenheid, zonder franjes dan.

Bovendien:

De grond van al dat gezwets is de ziekelijke neiging van Hollanders, anderen te willen overtroeven met een grote bek en zo vreemd mogelijk klinkende woorden.

Door hun gebrekkige kennis van andere talen braken ze de belachelijkste dingen uit en doen daarbij alsof ze het ernstig menen. In Vlaanderen lacht men er zich een breuk mee.
Denk maar aan de kerel die hier afkwam met newby en meende dat het Engels is.

Handtekening 

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 10 februari 2013 20:26   [ # 7 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 574
Lid sinds september 2011
IDicoon ipv gravatar - 10 februari 2013 07:15 PM

Dat is niet denkramig…..

Doe het dan niet, suffie.
Begin een eigen forum voor je paranoïde morosofische idiosyncrasie.

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 10 februari 2013 21:22   [ # 8 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 840
Lid sinds september 2012

Ik wacht tot hier de oikofoben wat talrijker zijn. Twee is wat magertjes en die kan ik voorlopig wel gemakkelijk aan.

Handtekening 

Bekijk profiel

Desoxyribonucleinezuur
Gepost: 10 februari 2013 21:40   [ # 9 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 574
Lid sinds september 2011
IDicoon ipv gravatar - 10 februari 2013 09:22 PM

Ik wacht tot hier de oikofoben wat talrijker zijn. Twee is wat magertjes en die kan ik voorlopig wel gemakkelijk aan.

Je hebt niet begrepen wat een oikofoob is, je vindt het alleen een erg interessant woord. Zo moeilijk is het niet hoor, kijk het even na en dan met je weinige verstand open.

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 10 februari 2013 21:56   [ # 10 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 840
Lid sinds september 2012

We zijn hier een standbeeld aan het oprichten voor Trix. Omdat ze de Nederfrengelse Oikofoben zo’n flinke veeg uit de pan gaf, met haar toespraak zonder één Nederbabyfrengels woord in. Ze kent haar kadodders!
Aan perfectums, verbums en al die andere bekakte larie heeft ze immers ook het schijt!

Handtekening 

Bekijk profiel

IDicoon ipv gravatar
Gepost: 10 februari 2013 22:16   [ # 11 ]  
Senior lid
RankRankRankRank
Aantal reacties 840
Lid sinds september 2012
Desoxyribonucleinezuur - 10 februari 2013 09:40 PM
IDicoon ipv gravatar - 10 februari 2013 09:22 PM

Je hebt niet begrepen wat een oikofoob is, je vindt het alleen een erg interessant woord. Zo moeilijk is het niet hoor, kijk het even na en dan met je weinige verstand open.

Onzin, je had nog nooit van het begrip gehoord, voor ik het hier binnenbracht.
Daarom vind ik je een verschrikkelijke sukkel. Niettegenstaande je jezelf oppeperd met allerlei geleende wartaal is je woordenschatje zeer beperkt. Mijn achterkleinkind gaat vlotter met het Nederlands om dan jij.

Voor je volslagen hersenverkalking voltooid is, lees de volledige werken van Marten Toonder. Hij is inderdaad een toonbeeld wat met eenvoudig Nederlands te bereiken is. Als dorknoper kon je wellicht een bijrol krijgen.

Handtekening 

Bekijk profiel

‹‹ Mag een spatie voor leestekens als ! en ?      "Onze tassen en cadeaupapier" ››
Forumstatistieken
Het hoogste aantal bezoekers was 1468, op 14 november 2012 19:03
Totaal aantal geregistreerde leden 2332
Totaal aantal topics: 353
Totaal aantal reacties: 1756
Totaal aantal reacties: 2109
Totaal aantal aangemelde gebruikers: 0
Totaal aantal anonieme gebruikers: 0
Totaal aantal gasten: 175

Nieuwste leden: ,  JodiePott,  mediatheek-klc-sittard@fontys.nl,  ,  anneschepers@live.nl,  ,  ,  ,  , 
Actieve leden: